Ekonomi

Mastercard: İstanbul’da UEFA Şampiyonlar Ligi finali haftasında turist harcamaları arttı

Mastercard, Haziran ve Temmuz aylarını kapsayan yaz döneminde Türkiye’de karta yapılan turist harcaması verilerini hesapladı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre Mastercard, yaptığı çalışmayla haziran ve temmuz aylarını kapsayan kartla yapılan turist harcamalarını analiz etti.

Yapılan analizde, İstanbul’da 10 Haziran’da oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi final maçının olduğu hafta sonu konut sahipliği, iki aylık dönemde en çok harcama yapılan aralık olarak öne çıktı.

Mastercard’ın hazırladığı verilere göre, İstanbul’daki final gününü kapsayan 9-11 Haziran hafta sonunda bir önceki yılın aynı haftasonuna göre %46, geçen yılın aynı hafta sonuna göre %33 daha fazla turist harcaması gerçekleştirildi. önceki hafta. Harcamaların sektörel dağılımı incelendiğinde bir önceki yıla göre en yüksek artış kafe ve restoran harcamalarında görüldü.

Final maçı için Türkiye’ye gelen turistlerin İstanbul’da ortalama üç gece kaldıkları ve toplamda ortalama 323 Euro harcadıkları belirtildi.

İngilizler Muğla’yı, İtalyanlar İzmir’i tercih etti.

Çalışmayla birlikte, büyük final için İstanbul’a gelen İngiliz turistlerin ortalama harcama, geceleme sayısı ve Türkiye’nin diğer şehirlerini ziyaret etme oranı gibi konularda İtalyan turistlerin önünde olduğu ortaya çıktı. İstanbul’da en çok harcama yapan turistler İngiltere ve İtalya’dan olurken, son katılımcı ülkeler hariç en fazla harcama artışı Brezilyalı ve Meksikalı turistlerde görüldü.

İstanbul’a final için gelen turistlerin aynı dönemde başka şehirleri de ziyaret ettiği görülürken, İngilizler Muğla’yı, İtalyanlar ise yurt içi seyahatlerinde İzmir’i tercih etti.

Harcamalar içinde konaklama, lokanta ve akaryakıt şubelerinin payı arttı.

Son bir yılda Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin kart harcamalarının yüzde 37’si yaz döneminde gerçekleşti. Bu yılın haziran ve temmuz aylarında en çok harcama yapılan dönem, resmi tatilin olduğu 3-9 Temmuz haftası olarak öne çıktı.

Almanya ve İngiltere’den gelen turistler yaz döneminde en yüksek harcamayı yaparken, geçen yılın yaz dönemine göre harcama artışı en fazla olan ülke Suudi Arabistan oldu.

Türkiye’de yaz turizmi harcamalarının sektörel dağılımı incelendiğinde konaklama, restoran ve akaryakıt sektörlerinin toplam harcamalar içindeki payını artırdığı görülmektedir. Aynı dönemde sağlık ve kuyumculuk bölümlerinin payı azalmıştır.

Harcamaların illere göre dağılımı incelendiğinde yaz döneminde Antalya, Muğla ve İzmir’in toplam harcamalar içindeki payını artırdığı görüldü.

Öte yandan ülkemizde şehirler bazında en yüksek yıllık büyümenin UEFA Şampiyonlar Ligi finalinin de etkisiyle İstanbul’da görüldüğü de ortaya çıktı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ankara evden eve nakliyat
*
Başa dön tuşu